31 נרצחים בפעילות טרור | בצה"ל מסכמים את 2022

    קובי פינקלר No Comments on 31 נרצחים בפעילות טרור | בצה"ל מסכמים את 2022

    במערכת הביטחון מסכמים את שנת 2022: בשנה האחרונה נרצחו 31 ישראלים בפעילות טרור | ההתבססות האיראנית בסוריה נפגעה מאד | משמעות העברת כוחות של מג"ב מצה"ל למשטרה: ההערכה היא שצריך יהיה לגייס עוד מילואים ועוד כוחות

    צילום: דובר צה"ל
    7:52
    20.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on אחדות בישראל? הדרך שלנו לצאת מהבוץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בצה"ל מסכמים את שנת 2022 ומדברים על כך שהמאבק בין סין לארצות הברית ומלחמת רוסיה אוקראינה משפיעים על כל העולם וכאן גם על כל מה שנעשה במזרח התיכון.

    יש לומר, כי צה"ל מתמקד בשש זירות: עזה, יו"ש, לבנון, סוריה, מצרים וירדן ולא כולל את המעגל השלישי (כולל בימים האחרונים) ולא מדובר רק באוויר, בים וביבשה אלא גם במדדיי החלל והסייבר.

    באשר לזירה הצפונית: בסוריה יש פעילות מב"מ מואצת במגוון שיטות וזירות. זו שנה עם עצימות גבוהה מאד והכל כדי שאמל"ח לא יעבור למליציות של חיזבאללה. ההתבססות האיראנית בסוריה נפגעה מאד ואין כרגע שום פגיעה בחופש הפעולה הישראלי בפעילות בסוריה מול הרוסים.

    עצם העובדה שסוריה במצב כלכלי קשה עם שליש יום של חשמל ובעיות כלכליות , משפיעה אף היא על הזירה ועל הנסיונות האיראנים לפעול בשטחה.

    לבנון: הפוטנציאל לעימות בלבנון קיים אבל הוא לא נראה לעין בשלב זה. ישנו חיכוך מתגבר בין יוניפיל לבין החיזבללה.

    יו"ש: הערכה שהרשות לא נמצאת בקריסה. נכון שיש זמינות של אמל"ח, יש רשתות חברתיות שמייצרות עידוד לטרור ויש את הדור הצעיר שכולם יחד מהווים אתגר ויחד עם כל אלו צה"ל פועל אבל עדיין ההמונים לא בסיפור, התנזים לא וגם הרשות, כך שהמצב של הטרור היה היה השנה בעליה עם 31 נרצחים אבל עדיין בשליטה.

    לגבי עזה אומרים בצבא שהיציבות בעזה נמשכת יחד עם פעילות תגובה משמעותית של הצבא על כל ירי גם אם הוא ירי סורר.

    לגבי משמעות העברת כוחות של מגב מצה"ל למשטרה – ההערכה בצה"ל היא שאם זה יקרה צריך יהיה לגייס עוד מילואים ועוד כוחות.



    0 תגובות